Buddy Bench

Een vrolijk gekleurde bank voor kinderen die met iemand willen spelen.

BUDDY BENCH

In september is op ons schoolplein een 'buddy bench' geplaatst, vriendenbankje in het Nederlands. Leerlingen van onze school gaan op dit vrolijk gekleurde bankje zitten als zij even alleen zijn en graag samen met iemand willen spelen.
19 september 2022

Het idee van 'buddy bench' komt overgewaaid vanuit het buitenland. Christian Bucks dacht van jongs af aan leerlingen die alleen waren tijdens de pauze. Christian opperde als kind van school een 'buddy bench' op zijn school. De buddy bench wordt inmiddels in veel landen geplaatst en gebruikt.

Het doel van een buddy bench is om kinderen te helpen die zich alleen voelen, of eens met een ander kind willen spelen. Als andere kinderen iemand op het bankje zien zitten, lopen zij naar het bankje toe om dit kind uit te nodigen om mee te spelen. De buddy bench leert kinderen om empathie te tonen, aardig voor elkaar te zijn en met andere klasgenoten om te gaan.

Het idee om ook een buddy bench te plaatsen op obs Passe-Partout is ontstaan in de Medezeggeschapsraad van de school. Na het idee een tijdje te hebben uitgeprobeerd, werd in schooljaar 2022-2023 een mooie bank geplaatst door ouders van onze school. Wij zijn de ouders van Giovanna, Joshua, Luciano en Prisciliano heel erg dankbaar voor het plaatsen van dit bankje. Vooralsnog wordt de bank gebruikt door leerlingen van groep 1 en 2.

We hopen op veel mooie nieuwe vriendschappen!

Op zoek naar de juiste school voor uw kind?