Isala theater 3

GROEPEN 8 IN HET ISALA THEATER

Op 16 september 2022 zijn de groepen 8 naar het Isala Theater geweest om de voorstelling 'Jaap en de Bonenstaak' te bekijken. Het decor was mooi opgezet en het verhaal was fantasierijk. Onze Flo uit groep 8C speelt in deze voorstelling in diverse rollen.
26 september 2022 - geschreven door Nova en Zoë uit groep 8C

Het was heel mooi opgezet! Een mooi fantasie verhaal en ze hadden mooie kostuums. Flo speelde meerdere rollen, een elfje, een vuurvliegje en een figurant. Het verhaal ging over een jongen en meisje (nichtje en neef) die wonen in een dorpje in het bos.

BUDDY BENCH

In september is op ons schoolplein een 'buddy bench' geplaatst, vriendenbankje in het Nederlands. Leerlingen van onze school gaan op dit vrolijk gekleurde bankje zitten als zij even alleen zijn en graag samen met iemand willen spelen.
19 september 2022

Het idee van 'buddy bench' komt overgewaaid vanuit het buitenland. Christian Bucks dacht van jongs af aan leerlingen die alleen waren tijdens de pauze. Christian opperde als kind van school een 'buddy bench' op zijn school. De buddy bench wordt inmiddels in veel landen geplaatst en gebruikt.

IMG 20220402 WA0006 1

KAMPIOEN SCHAKEN OP HET ERASMIAANS SCHAAKFESTIJN

Op 2 april 2022 was de negende editie van het Erasmiaans Schaakfestijn. Maar liefst vijf teams vertegenwoordigden basisschool Passe-Partout op dit toernooi. Alhoewel meedoen belangrijker is dan winnen hebben teams de 1e, 4e, 5e en 6e plek weten te behalen! Wij zijn trots op alle deelnemers!
4 april 2022

Op Passe-Partout staat schaken wekelijks op het programma. Iedere week komen leerlingen vanaf groep 3 bij onze schaakmeester Rik Pronk. Het was op 2 april dan eindelijk tijd om voor de kinderen te laten zien wat ze kunnen op het regionale schaaktoernooi. Aan dit toernooi doen jaarlijks vele Rotterdamse scholen mee. Op het Erasmiaans Gymnasium was de eerste wedstrijd om 10.30. Het was een drukke maar leuke dag!

Blur child classroom 256468

PLAN EEN RONDLEIDING
10 januari 2022

Nieuwe leerlingen zijn uiteraard van harte welkom op Passe-Partout. Wij raden u aan om u te gaan oriënteren op een basisschool wanneer uw kind drie jaar is.

Vanwege de zorgvuldigheid worden alle ouders eerst uitgenodigd voor een persoonlijk kennismakingsgesprek. Tijdens dit gesprek ontvangt u nadere informatie over de school, krijgt u een rondleiding en ontvangt u een inschrijfformulier.

Via onderstaande button kunt u meteen een afspraak inplannen op een beschikbare tijd. Kennismakingsgesprekken worden gevoerd op maandag, woensdag en vrijdag. Voor een kennismakingsgesprek op afwijkende tijden en dagen, kunt u contact opnemen via 06-23229736.

Op zoek naar de juiste school voor uw kind?